Vågar man vaccinera sig mot svininfluensan?

Ärligt talat så vet jag inte det. Känner mig väääldigt osäker. Känner mig mer rädd för biverkningarna man kan få av vaccinet än att få själva svininfluensan. Tänk om man förvandlas till ett monster (lite ironi där)
Inte nog med det så blir jag typ svimfärdig av att tänka på att en spruta ska sättas i min kropp.

Men vem vet, snart kanske man ligger på sin dödsbädd med svinisen och ångrar att man aldrig tog den där jäkla sprutan i alla fall. ÅHHHH, förvirrande

Vad tycker ni?
Har/ska ni ta vaccinet?
Om inte, varför?
Ni som har vaccinerat er, fick ni några biverkningar?
Bilder får ej kopieras utan min tillåtelse.

Kommentarer
Postat av: Emma

Äccch, jag lever farligt :) Varför vet jag inte leker Lara Croft i Tomb Rider hahahah!

2009-11-06 @ 01:11:00
URL: http://battleofone.blogg.se/
Postat av: Stebbo

Jag tänker inte vara försökskanin. Det får andra, mindre kritiskt tänkande människor vara.

2009-11-06 @ 02:40:38
Postat av: Ellen

Klart du ska ta sprutan...

2009-11-06 @ 09:56:44
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag är ganska säker på att jag inte ska ta vaccinet, för det första tillhör jag ingen risk grupp och då känns det dumt att utsätta sig för det, det är ju trots allt inte värre än en vanlig influensa.. dessutom kommer det säkert fram om några år att de som tog vaccinet får någon läskig biverkning...man har ju inte forskat så länge på det och bara det att läkmedelsföretaget ifrån säger sig allt ansvar känns lite oroande...

2009-11-06 @ 10:22:01
URL: http://elinssvenssons.blogg.se/
Postat av: Emma - foto m.m.

Åhh kul då ska jags e till o logga in :D!

2009-11-06 @ 11:30:27
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Sannas Fotografi

Tack :)



Jadu, jag funderar också på det där med vaccinet men tror jag ska ta det iallafall :)

2009-11-06 @ 15:35:32
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: OnlyNicole

Jag tog den fick ont i halsen & ont i armen och feber men typ 90% får det :P

2009-11-06 @ 17:54:17
URL: http://onlynicole.blogg.se/
Postat av: SSK student

Jag tycker absolut att du ska vaccinera dig!!!! JAg förstår att man kan vara negativt inställd till vaccineringen i och med att det är ett relativt nytt vaccin m.m. MEN, även om man inte tillhör någon riskgrupp, så kan man givetvis bli sjuk. Man kan inte veta i föväg hur pass sjuk man kommer att bli om man smittas. Man kan bli lindrigt sjuk och få vanliga influensa symptom. Men jag tycker att man ska tänka på de som finns i ens närhet också, eftersom att det är en så pass smittsam sjukdom så riskerar man att i så fall smitta ner andra människor som kanske av någon anledning tillhör en riskgrupp men inte får vaccinera sig pga olika anledningar. Jag har själv vaccinerat mig och självklart kan man räkna med att få biverkningar, vilket man även kan få av andra vaccin. Muskeln blir spänd och kan ömma vilket min gjorde och en lindrig feber vad var jag fick. Vilket är helt ofarligt och betydligt bättre än att utsätta sig för att få influensan....

2009-11-06 @ 18:01:03
Postat av: Liindis

ja ska ta den nästa vecka ;)

2009-11-06 @ 19:49:06
URL: http://spiritofjoy.blogg.se/
Postat av: Hanna S

Jag har tagit sprutan,,



själva sprutan känns inte mer än när dom sprutar in vaccinet de spänner lite då men de går så fort så de är ingen fara.



Jag fick lite feber till och från, ont i huvudet dagen efter o svullen arm i 3 dagar. Men hellre det är sjuk i flera veckor med följdsjukdomar efter.



Emma det är lätt värt att ta sprutan de säger jag bara. Biverkningarna är inget emot att ha själv influensan jag har 2 kompisar som har de nu o dom säger att de är för djävligt rent ut sagt.



Jag är i alla fall glad över att ja vaccinerade mig.

Nu mår ja kanon o kommer förhoppningsvis att slippa influensan nu :D

2009-11-07 @ 02:03:58
Postat av: malin

när ja gjorde de fick ja lite ont i armen och sen hade jag feber, så farlit var det inte :)

2009-11-07 @ 20:27:48
URL: http://malinelisabeth.blogg.se/
Postat av: Foto i norr - Marie

Hejsan. Jag har tagit den via jobbet mitt för 2 veckor sen jag fick då inga störrw probelm av den lite huvudvärk dagen efter och kände lite trötthet men det gick bort efter några dagar. Hade inte ont i armen som många haft har jag hört och nu känns det bara bra igen inga problem. Mina bägge barn ska ta den och det har jag bestämt nu och hoppas att vi ska slippa denna influensa som drabbar ganska så många. Ha det gott

2009-11-11 @ 07:40:57
URL: http://fotoinorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0