Hur mitt fotointresse kom till

Jag tänkte berätta lite om hur mitt fotointresse kom till. Det började lite när jag bestämde för vilken linje jag skulle välja i 9:an. Det var ju inte det lättaste kan man ju säga. Drömjobbet då var någonting mellan journalist och fotograf men min tanke på "hur" man fotograferade då var noll.

Det blev så att jag började medialinjen. Vi fick prova på alla olika inriktingar och jag fastande för foto och grafiskkommunikation. Att ska och uttrycka sig. Sen fick vi läsa djupare in i våra favoritkurser och jag valde foto. Våran lärare var inte den bästa då och jag tappade lite intresse för det då för jag fick inte den hjälp jag ville ha. Vi fick prova på och framkalla egna svartvita bilder från analogkamera vilket var kul men jag hade inte riktigt tålamod till det.

Jag började 3:an och hade nästan tappat intresset för foto men fick då min drömpraktik på NT (Norrköpings tidningar) våren 2008. Jag följde med en fotograf där (vilket var en bekant till mig) i 10 veckor. Vi "slogs" om vem som fick bilderna publicerade i tidningen och jag blev lika glad varje gång jag "vann" över honom. Speciellt när jag var på en fotbollmatch på det var hemmamatch för IFK Norrköping och jag stog och frös ihjäl men det var det värt för jag fick dagen efter första sidan i tidningen plus en stor bild i tidningen. Jag var verkligen supernöjd. Jag utvecklades från 0-100 på praktiken då min handledare gav mig massa tips och trix.  Han lärde mig mer på 10 veckor än vad min fotolärare gjorde på 3 år. Jag kände verkligen hur jag själv utvecklades och mitt intresse för foto hade blivit jättestort.

När jag fyllde 18 i oktober 2007 fick jag min Canon EOS 400D. Den har jag fortförande kvar. Den har varit med mig på väldigt många ställen och blivit utsatt för både det ena och det andra. Jag har utvecklats mycket med den. I början så kunde jag inte alls mycket.

På den vägen är det och mitt intresse kommer nog finnas kvar väldigt länge.
Bilder får ej kopieras utan min tillåtelse.

Kommentarer
Postat av: Towsilou

Va kul :)

2009-06-09 @ 06:56:43
Postat av: Towsilou

Va kul :)

2009-06-09 @ 07:01:29
Postat av: Foto i Norr - Marie

Kul läsning tjejen! Mmm alltid roligt att få veta lite mer tjejen bakom kameran. Hittade du bilden på mig där har jag också skrivit lite inf om mig och mitt fotointresse? Ha en fin dag!

2009-06-09 @ 09:33:27
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Postat av: M i c k a

Ja du, Lars.t var ju inte den bästa :P trevlig var han och kunde säkert mycket, men lära ut är inget han kan, tyvärr. han dödade mitt fotointresse.

2009-06-09 @ 19:31:34
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Gillasfoto

Härlig historia, hoppas det håller i sej nu för resten av ditt liv och att du får många fina framgångar med kameran i hand :)



Ha en fin dag.



Gilla :o)

2009-06-10 @ 12:58:31
URL: http://gillasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0