Typ av kamera

Jag är så grymt sugen på ny systemkamera. Det som hindrar mig är pengarna. För är väldigt sugen på en hemmastudio med. Just nu har jag min canon eos 400d som jag egentligen är nöjd med, men den börjar kännas lite för lätt för mig. Skulle vilja ha lite utmaning med kamera för att kunna utvecklas. Fick min 400d när jag fyllde 18 och snart är jag 22. Så den har hängt med ett tag. Men har fortfarande lite funderingar på vad för kamera jag vill ha.


Vad har ni för kamera och om ni fick en ny, vilken skulle det då vara och varför?
Bilder får ej kopieras utan min tillåtelse.

Kommentarer
Postat av: becca

Jag köpte en hemmastudio förra veckan, lämnar tillbaka den nu haha. Kom på att det inte riktigt vad min grej. Snacka om bestämmelsesvårigheter haha.

2011-10-16 @ 22:04:46
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: P I T E T J E J - Erica Pettersson

Jag har samma problem :) Har också en 400D som jag känner att jag växt ur och gärna skulle vilja uppgradera mig till ett bättre kamerahus! Tyvärr är det pengarna som sätter stopp även för mig...

Den kamera jag suktar efter är en Canon EOS 5D markll :) Det är vad jag skulle välja om jag skulle skaffa en ny kamera, i och med att jag bl.a. vill ha en fullformat och att mitt mål är att arbeta som Fotograf (om mitt mål var att bara vara hobbyfotograf skulle jag nog sikta på kanske 7D, 40D eller liknande...)



Innan jag avslutar kommentaren måste jag bara få säga att du fotat absolut UNDERBARA bilder med din 400D! Jag har tyvärr varit dålig på att kommentera, men det är alltid så otroligt roligt att gå in på din blogg! Kan bara tänka mig vilka storverk till bilder du skulle kunna ta med en bättre kamera! :D



MVH /Erica Pettersson

http://pitetjej.webblogg.se

2011-10-17 @ 09:13:54
URL: http://pitetjej.webblogg.se/
Postat av: Molly

Har en Canon 500d så kanske inte så mk avancerande än dig, men bytte från 1000d. Känner dock en klar förbättring med den kameran men då är inte jag så proffsig som dig.

2011-10-17 @ 15:39:09
Postat av: fia

Jag kör på 5D Mark II och skulle inte byta den om jag fick :) döbra!

2011-10-17 @ 15:50:26
URL: http://gagneryd.blogg.se/
Postat av: Lisa Ardell

Kör en eos 50D suktar efter en 5D II :)

Hittade din blogg via en vän som rekomenderade den..



Jag fotar en del själv på fritiden, vore kul att dra ihop en fototräff i östergötland. Skule du va intresserad?! :)



Måste säga att du har många snygga bilder på din blogg. Nice.

2011-10-20 @ 18:50:34
URL: http://foto-by-lisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0