Canon eos 60D


Bild lånad här ifrån

Jag är så sugen på en ny kamera. Riktigt sugen faktiskt. Jag har suttit och letat och jag vill i alla fall ha en canon till att börja med. Just nu har jag ju en 400D. Den är ju väldigt simpel och jag känner att jag verkligen kan den nu. Jag vill ha lite mer utmaning. Dock har jag varit extremt nöjd med min 400D och den har hängt med mig troget i 4 år nu och den funkar precis lika bra som den dagen jag fick den. Kommer ha den som reservhus.

Men jag har ju som sagt kikat runt lite efter en ny och jag har kommit fram till att jag vill ha en canon eos 60D. Ligger i en lagom prisklass och har jag tur kan jag köpa den som en försenad julklapp till mig själv.

Men ni som är bra på kameror, tycker ni jag gör ett bra val eller skulle jag valt en annan? Tyck gärna till ni som vill.
Bilder får ej kopieras utan min tillåtelse.

Kommentarer
Postat av: becca

Kan ingenting om Canon, även om jag är sugen på att byta all min Nikon utrustning mot Canons !

2011-12-14 @ 21:34:21
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: Nitram

Har själv en Canon 60D sedan ett år. Valde mellan 60D, 7D och Nikon D7000.



Orsaken till mitt val är att den är lagom stor och ligger perfekt i handen. Den känns underbar att arbeta med.



Har objektivet 15-85 som nästan alltid sitter på. I övrigt har jag ett 50 mm samt ett 100 mm macro. Kameran har en mycket snabb autofokus och den fokuserar mycket bra i mörker. Autofokusen jagar aldrig i mörker till skillnad från min gamla Canon.



Mitt grundtips är att kameran skall kännas rätt i handen. Kameran skall vara ett arbetsverktyg. Strunta i tekniken.



Ett alternativ kan vara att vänta några månader och köpa Canon 5D MarkIII.



Lycka till med ditt kameraköp.

2011-12-15 @ 17:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0