En guide om hur man gör en ram runt bilden

En bloggare ville veta hur man gör en vit ram runt bilden så tänkte visa på mitt sätt (man kan göra på andra sätt ) hur man kan göra.


Först öppnar du ett nytt dokument. Du öppnar också upp bilden du vill ha. Du drar sedan in din bild i det nya dokumentet så det ser ut som på bilden. (jag har cs4 så det ser lite annorlunda ut)


Sedan går du till ditt lager och trycker på den knappen jag har valt och väljer blending options.


Då får du upp denna ruta och du bäljer stroke( den som är längst ner) . Då får du upp lite olika alternativ. Tryck på position . Där kan du välja inside . Size så ändrar du hur tjock ram du vill ha. Color så ändrar du vilken färg du vill ha på ramen. Du kan även också ta drop shadow så du får en skugga bakom bilden. När man trycker på den kan man ändra hur man vill ha skuggan osv. Man får prova sig lite fram.

När du gjort de så ska det se ut som på bilden. Då tar du beskäraren och beskär bort det onödiga vita runt om. Men om man nu inte vill ha skugga bakom utan vill bara ha en ram så behöver man inte öppna bilden i ett nytt dokument. Då räcker dem med att man gör ramen dirket på bilden.

Jag är inte så bra på att förklara så hoppas att ni som är intresserade förstår. Ni som gör på annat sätt kan väl förklara för mig hur ni gör =)

Så blev resultatet;
Bilder får ej kopieras utan min tillåtelse.

Kommentarer
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

tack emma!

nu ska jag försöka göra sådära :D <3

2009-04-09 @ 22:53:45
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Nathalie [asilentescape]

Oh tack så mycket! Jätteroligt att höra ^^

2009-04-10 @ 13:05:23
URL: http://asilentescape.blogg.se/
Postat av: Silje Helene - FOTOBLOGG

sv: Tack så jättemycket :) Men den är lite brusig, så jag skulle ha haft lägre ISO.. ;/

2009-04-10 @ 13:24:31
URL: http://siljehelene.blogg.se/
Postat av: Jossi

Sv: tack du :D

du har väldigt fin blogg du ^^

2009-04-10 @ 13:44:49
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0